Program educational 4+ani

Bucuria învătării la vârsta de 4 ani

Cursul Lexis Kids4Top este stadiul de pregătire al copilului pentru etapele scolare următoare, pentru progres academic. In cadrul acestui curs, copilul va dezvolta atitudini şi trăsături de caracter care sa le asigure asigură o bază solidă pentru acumulările academic.

Dezvoltarea copiilor are loc în etape şi forme în mare măsură previzibile, dar nu neaparat în acelaşi timp şi în acelaşi fel la toti copiii. Fiecare copil este unic în felul său prin complexitatea aptitudinilor şi manifestărilor de personalitate.

Programul educational pe care îl propunem, cu durata de un an,  este aplicabil copiilor de 4 ani. Este vârsta când jocul devine tot mai diversificat, îmbogătit de imaginatie şi experiente reale. La 4 ani copilul este dispus să încerce noi experiente şi în acelaşi timp îşi doreşte independenta în actiune. Aşa se explică initiativa la această vârstă, încrederea în sine şi capacitatea de a lua decizii.

La 4 ani copiii sunt capabili să initieze conversatia şi chiar să deturneze subiectul spre ariile lor de interes. Capacitatea lor de întelegere duce spre desluşirea unor concepte de matematică, scris-citit şi activităti practice, aceasta fiind dublată de nivelul de dezvoltare al coordonării mână-ochi şi a dexteritătii degetelor.

Noua abordare a predării limbii engleze “Kids4Top” pleacă de la faptul că în acest moment al dezvoltării psiho-motorie, copilul de 4 ani îşi foloseşte imaginatia şi curiozitatea fără a mai face confuzie între realitate şi fantezie. Participă la explorarea mediului înconjurător, este capabil să observe, să planifice, să culeagă informatii, să identifice, să descrie, să formuleze explicatii şi să generalizeze.

Aspectul cel mai important în dezvoltarea copilului, ceea ce îl face apt să actioneze conştient în echipă, este dezvoltarea sa emotională şi socială. Este capabil să gasească solutii pentru stingerea unui conflict, să arate compasiune şi emotii puternice pe care este capabil să le descrie în cuvinte sau prin desen.

Bucuria învătării la vârsta de 4 ani este sustinută şi de dezvoltarea artistică care acum se manifestă prin sesizarea tempo-ului şi a intensitătii sunetelor muzicale. Corpul copiilor are mobilitate şi acestia se pot mişca cu uşurintă şi ritmic, înglobând jocul sau dansul într-un scenariu expresiv şi imaginativ în acelaşi timp.

Nu insistăm asupra temelor pentru acasă. Aceasta activitate îi obligă pe copil şi părinte să-şi concentreze atentia asupra rezolvării unei sarcini ce urmează a fi evaluată de o tertă persoană, nelăsând timp celor doi să-şi acorde atentie unul altuia, să se observe, să se asculte, să stea de vorbă, să se joace. La 4 ani, tema poate sa fie un pretext de a-l tine pe copil ocupat, dar cat mai putin timp, cu scopul de a-l ajuta:

  • sa-si descopere pasiunile, talentele şi pentru a deveni conştient de ele
  • să realizeze că este inteligent şi creativ, dar şi să observe aceste calităti la colegii de grupă şi să le aprecieze
  • sa dobandeasca competente de exprimare orală şi întelegere a mesajelor audio în limba engleză, pentru a utiliza un vocabular adecvat vârstei, o pronuntie şi intonatie corecte, precum si spontaneitate şi naturalete în conversatie

Mentionam la inceputul prezentarii ca dezvoltarea copiilor are loc în etape, dar nu neaparat în acelaşi timp şi în acelaşi fel la toti copiii. Adaptarea, rabdarea, atentia, puterea de concentrare si de socializare, acceptarea regulilor se manifesta diferit.

De aceea, decizia de a incepe un curs de limbi straine apartine parintilor, dupa o discutie cu consultantul educational din scoala.

Orientativ, va oferim o selectie de abilitati pe care copiii de 4 ani le stapanesc la nivelul de dezvoltare psiho-motorie:

 

Scris-citit    

► Recunosc literele

► Asociază literele cu sunetele

► Pot să scrie lizibil anumite litere

► Inteleg directia de scris de la stânga la dreapta şi de sus in jos etc.

Matematica   

► Folosesc logica pentru rezolvarea unor probleme

► Folosesc limbajul în descrierea obiectelor şi formelor şi sunt capabili să le              compare

► Numără şi recunosc numeratia de la 0 la 10

► Pot folosi numerele în adunare şi scădere etc.

Cunostinte generale   

► Forme geometrice

► Zilele săptămânii

► Lunile anului şi anotimpurile

► Exprimarea orei

► Se îmbracă şi dezbracă fără ajutor

► Cunoştinte de igiena şi folosirea articolelor de igienă etc.

 Motricitatea     

► Mers, cătărat, marş, galop, diferite forme de sărituri

► Aruncare, prindere, lovirea cu piciorul, jocul cu mingea

► Mânuiesc obiecte foarte mici, le asambleazâ etc.